עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

שכירות או קניה, שאלה ששואלים כל זוג שמחליט לעבור לגור ביחד, אם זו פעם ראשונה או כשחושבים על מעבר דירה אחרת.
זוהי החלטה מאד מבלבלת ומצריכה מחשבה רבה מאד ולעומק אם זה מהבחינה הכלכלית ואם זה מבחינת המיקום של הדירה. להשכיר דירה או לקנות דירה שתיהן אופציות שיכולות להיות נכונות ומתאימות לכל אחד אך ישנם הרבה אלמנטים ותנאים חשובים שצריך להכיר אותם לפני שמחליטים מי כן מתאים ומי לא .
אלמנטים אלו כמו :
התחייבות – ישנם אנשים שלא מוכנים לשלם כל חודש עבור משכנתא על מנת לקנות דירה ומעדיפים לשכור אותה וכל פעם הם יכולים לעבור למקום אחר מבלי להתחייב לגור כל החיים באותו מקום, אחרים חושבים שדמי השכירות הם יכולים לשלם עבור המשכנתא ולהתחייב לקנות דירה מסויימת במקום המיוחד שבחרו אך בסוף תקופת התשלום הדירה תהיה שלהם , נכס פרטי ובהמשך אם ירצו לגור במקום אחר יוכלו להשכיר את הדירה או לקנות דירה אחרת במחיר של הדירה שלהם.
מצב כלכלי – כיום הדירות יקרות מאד ואם מישהו ירצה לקנות דירה מיוחדת הוא יצטרך לבחור באזור שיתאים ליכולות שלו, דירה עם חדרים לפי המחיר, וכמובן לשלם משכנתא כל חודש לפי היכולות שלו. הרבה אנשים מעדיפים לשכור דירה מאשר לקנות למרות שהיו מעדיפים שיהיה להם נכס משלהם אך מצבם הכלכלי אינו מרשה להם לקבל משכנתא או שהבנק אינו מאשר להם לכן האופציה היחידה תהיה זה לשכור דירה בתשלום שכירות לדירה כפי יכולתם הכלכלית.
משכנתא- אנשים רבים חושבים לא לשלם עבור משכנתא למרות שמצבם טוב אך מעדיפים שהכסף שילך למשכנתא הם יכולים לחסוך ממנו בזה להשכיר דירה קטנה ושאר התשלום שהיו צריכים לשלם למשכנתא לחסוך ואחרי כמה שנים יהיה להם הון אישי משלהם שיוכלו לקנות דירה גדולה יותר עם אותו סכום השכרה שהיה קודם אך זה הולך למשכנתא ובסוף הדירה תישאר שלהם. זו יכולה מחשבה נכונה ומאד חשובה וכיום הרבה אנשים עושים זאת.
דירות מתאימות – ישנם מקרים שאנשים רבים מחפשים דירות מסוימות ומיוחדות שיענו על הצרכים והדרישות שלהם ושל כל אחד מהדיירים אך הבעיה שבעל הדירה או הקבלן מחייב קנייה או השכרה וכך הלקוח יצטרך לקנות או לשכור את הדירה מבלי שתהיה לו ברירה לחשוב מה כדאי לו יותר , לכן חשוב לקחת זמן רב לחיפוש דירה מתאימה ולא למהר.