עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

אנשים עוברים דירה מסיבות שונות. הם מקבלים עבודה חדשה, אולי קידום. אם מדובר באנשי קבע, זו פשוט דרך החיים שלהם. אולי התאהבתם ואתם עוברים לגור יחדיו עם בת הזוג. חלק עוברים דירה כדי להתקרב יותר למשפחה, ולפעמים עוברים דירה כי מגיעים לגיל שבו עדיף להתגורר בדיור מוגן מאשר בבית הפרטי.

כאשר הורים מזדקנים מגיעים להחלטה שהגיע הזמן לעבור להתגורר במסגרת דיור מוגן, עדיין עומדות בפניהן משימות רבות והחלטות לא מעטות. תקופה זו מלווה בהיבטים רגשיים לא פשוטים, עזיבת הבית המוכר שבו גדלו הילדים, עזיבת הסביבה המוכרת, השכנים והחברים, עזיבת כל הזכרונות והחוויות. בקיצור, מצב נפשי לא פשוט כלל וכלל.

בתוך המצב הזה משתלב היבט נוסף שכרוך בהעברת החפצים ליחידת הדיור בדיור המוגן. כמובן, שהיחידה אינה יכולה לכלול את כל רהיטי הבית, את כל הפריטים, החפצים, חפצי האומנות, הכלים ואפילו הבגדים שנמצאים בבית.

שערו בנפשכם את ההורים המבוגרים שלכם צריכים להחליט מה יקחו איתם ליחידת הדיור הקטנה, ומה ישאירו מאחוריהם. מומחים מציעים להכין את יחידת הדיור כך שתכיל כמה מהפריטים האהובים ביותר על ההורים. תמונה אהובה, שידה שנושאת בחובה מזכרת מימים עברו וכדומה. אבל מה באשר לשאר החפצים?

ובכן, ישנן חברות שעוסקות בדיוק בכך, ויעזרו לכם לפנות, לארוז ולשלוח את החפצים, תוך מתן שירות אדיב, רגיש ועדין.

כיוון שעצם המחשבה על פינוי כל הבית על רהיטיו וחפציו מעוררת מיד תחושה של בלגאן אין סופי, מומחים מציעים לארוז חדר אחר חדר. בנוסף, כדאי לחלק את כל הפריטים לשלוש ערימות: ערימה של דברים שיישארו, ערימה של דברים שיחולקו כתרומה וערימה של דברים שיזרקו לפח.

בדרך זו העבודה יותר מאורגנת ופחות "מפחידה", ותוכלו להשתלט עליה לאט וביסודיות. ההתקשרות עם חברת הובלה שתוביל את החפצים שנבחרו לעבור ליחידת דיור במסגרת דיור מוגן, חשובה מאוד. מומלץ לבחור בחברה בעלת מוניטין שתארוז הכל כראוי, כך שדברים לא יישברו ולא ילכו לאיבוד. בנוסף, חברה אמינה תשלח עובדים מיומנים במתן שירות אדיב, שמבינים את המצב העדין בו נמצאים הורים שעוזבים את ביתם ועוברים למסגרת דיור מוגן. כך יוכל המעבר הלא פשוט הזה להפוך לחוויה פחות עצובה ומתסכלת.