עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

בשעה טובה החלטתם על ביצוע מעבר דירה, בנוסף לקשיים הכרוכים בהובלות, באריזה ובהכנות הרבות הכרוכות במעבר ישנם קושי והתעסקות נוספים: לאחר שמצאנו את הבית אליו נרצה לעבור, יש להכינו לקראת המעבר ורצוי, ככל הניתן, עוד טרם ביצוע המעבר בפועל.

בין אם מדובר בדירה שכורה ובין אם מדובר בבית אותו רכשנו, לרוב נרצה להעניק לבית תחושה ביתי וחמימה על מנת שנרגיש בו בנוח – "כמו בבית".

לרוב כשמדובר בדירה שכורה ניתן לעשות זאת על ידי צביעת הקירות בצבעים האהובים עלינו, החלפת ריהוט, הוספת וילונות, תליית תמונות, הוספת כריות ושאר אביזרי נוי שאהובים עלינו, כי בכל זאת אמנם מדובר בדירה שכורה אך אנו עומדים להתגורר בה.

כאשר מדובר בדירה או בית פרטי אותו רכשנו לרוב, נשקיע יותר ונדאג להתאים את הבית לצרכינו, בין אם נבחר לבצע רק שינויים קוסמטיים  כמו עיצוב מטבחים ובין אם נבחר לעשות שיפוץ מקיף ויסודי בו נשבור קירות נשנה חדרים, נתכנן חללים, נשפץ מקלחת ושירותים, נבחר שיש לריצוף, אביזרים סניטריים, נעצב מטבח, נרכיב פרגולות וכו'. בכל מקרה חשוב לתכנן מראש את השינויים הנחוצים לנו, ולדאוג לבצעם טרם המעבר עצמו, על מנת להקל במידה האפשרית את המעבר, שכן שיפוץ דירה ריקה קל ונוח הרבה יותר משיפוץ כאשר כל תכולת הבית כבר נמצאת בתוכו וקל וחומר כאשר כבר מתגוררים בדירה.

כחלק בלתי נפרד מהפיכת הבית או הדירה השכורה ל"שלנו", אנו רוצים גם להעניק ליושבי הבית תחושת ביטחון. מאחר והבית או הדירה השכורה לא תמיד חדשים, סביר להניח כי ישנם העתקי מפתחות שמסתובבים להם בין הדיירים השונים ששכנו בבית בעבר.

לשם כך מומלץ להזמין איש מקצוע אמין ולבצע החלפת מנעול בדלתות הבית החיצוניות.

בכל מקרה, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע ועם בני משפחה וחברים אשר עברו דירה ויכולים להמליץ לנו על רעיונות ועל בעלי מקצוע.