עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

 

לחברות לניהול בתים ישנה השפעה גדולה מאוד וחשובה כיום על ניהול שוטף בבנייני מגורים.

בעל נכס המעוניין להעלות את ערך הנכס שלו ( במקרה זה, מדובר כמובן בדירה הנמצאת בבעלותו), חייב להתייחס לחשיבותה הגדולה של השאלה האם בבניין שהוא מתגורר ההתנהלות היום יומית השוטפת של אחזקת הבניין בכללותו נעשית באמצעות ועד הבניין בלבד.

תור התקשרותו עם גורמים חיצוניים או שהבניין מנוהל בידי חברה חיצונית

למען הגילוי הנאות צריך לציין עובדה ברורה: חברות ניהול בתים נכנסו לראשונה לישראל רק לפני עשר שנים. הגידול באוכלוסיה. מחסור באזורי בניה, גרמו ממילא לכך שחברות בניה וקבלנים קיבלו אישור לבניית רבי קומות ( מעל 12 קומות), ובבניה צמודה בין בניינים לשכונת מגורים שכולה בניינים רבי קומות.

מצב זה אילץ ממילא את הדיירים למצוא פתרונות יעילים והולמים. היות ומן הסתם אי אפשר היה להשתלט על מערכת ניהול בניין שבו מתגוררים לעיתים 36 משפחות ויותר!

חברות ניהול הבתים שקמו, נתנו אם כך בחלקם הגדול את הפתרונות ההולמים למצב.

הם מטפלים באופן שוטף בתחזוקת הבניין על בסיס יום יומי ( נקיון, חדר אשפה, סילוק מזיקים, טיפוח גינה). עוסקים בתיקונים אם צריך. בבעיות שונות של הבניין. בתשלום שכר. בגביית דמי ועד והוצאות לבניין ועוד.

במצב כזה לבניין שבו יש חברת ניהול בתים ומערך המתנהל סביבה יש ערך מוסף גדול הרבה יותר לנכס המצוי בבניין לעומת בניין שבו יש נכס שאין שם חברה לניהול בתים.

בעל נכס שנמצא בבניין שבו יש חברה לניהול בתים, יכול להעלות את ערך הנכס אך ורק על סמך מתן דגש וחשיבות לנתון החשוב הזה לכשעצמו.

הבניין יטופל יותר טוב אם יש חברת ניהול בתים שמנהלת אותו. המראה החיצוני שלו ישפיע על ערך הנכס ויגרום להעלאת ערכו לעומת מצב שבו אין שם חברת ניהול בתים.

הדבר נכון בפרט לגבי מי שמעוניין להעלות את ערך הנכס הן בפני מתווכים והן בפני רוכשים פוטנציאליים, כאשר הדגש הוא כמובן על איכות חיים טובה.