עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

הכנה לקראת מעבר דירה מתחילה בערך כחודש לפני תאריך ההובלה. בתקופה הזו יש הרבה עניינים שצריך לדאוג להם והנה כמה מהם:

א. תיאום שירותי הובלה – הכי חשוב לתאם שירותי הובלה ולוודא שמדובר בחברה מקצועית ואמינה. אפשר לקבל המלצות על חברות הובלה מהאזור, להתייעץ עם חברים ובני משפחה ולהשתמש במידע שמופיע באתרי האינטרנט על מנת לדעת מה המחירון המקובל בענף.

ב. איסוף ארגזים וקרטונים – יש שתי אפשרויות להשיג ארגזים למעבר דירה וקרטונים לחפצים השבירים. האפשרות הראשונה היא לשלם על השירות בנפרד ולבקש אותם מחברת הובלות, בעוד האפשרות השנייה היא לאסוף אותם באופן עצמאי. במידה ובוחרים לאסוף ארגזים למעבר דירה, אפשר לעשות זאת במרכולים, רשתות שיווק ומחזוריות עירוניות.

ג. אריזה – כמובן שאי אפשר להתכונן למעבר דירה בלי לארוז. צריך להשקיע לפחות שבועיים באריזה של דירת 4-5 חדרים וניתן לגייס את כל בני המשפחה לטובת המשימה. חשוב להתחיל עם אריזה של חפצים ובגדים שאין בהם שימוש, כמו למשל בגדי קיץ בחורף ולהיפך, ולהשאיר ארגז אחד פתוח לאריזה ביום האחרון.

איך מתכוננים למעבר מבחינת עבודה וילדים?

הורים לילדים צריכים לקחת בחשבון עוד כמה נושאים שמשפיעים על מעבר דירה. ראשית, עליהם למצוא מישהו שיעזור להם לשמור על הילדים ולהשגיח עליהם ביום של המעבר. הכי נוח לעשות את זה מול בני משפחה, אך יש מקרים שבהם זה לא רלוונטי ולכן צריך לפנות לחברים. ניתן גם להתייעץ עם הגננת או עם המורה ולשאול על שעות הלימודים באותו יום כדי לתאם את המעבר עצמו לשעה נוחה.

שנית, רצוי לתאם את השבוע של המעבר מול העבודה ולנסות להשיג כמה שיותר ימי חופש. ימי החופש חשובים כי הם מאפשרים למי שעובר דירה להתנהל מול הרשויות, לדאוג לסידורים הבירוקרטיים ולמנוע לחצים של הרגע האחרון. מלבד יום חופש ביום המעבר עצמו, רצוי גם לדאוג לעוד כמה ימים אחרי ההובלה ולהקדיש אותם לפריקת ארגזים והתארגנות. זה כרוך אמנם בהפסד כספי מסוים, אך שווה את ההשקעה ואת השקט הנפשי.