עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

אם אתם מתכננים מעבר דירה, ודאי התחלתם לחשוב על תהליך אריזת הציוד. אריזת דירה היא למעשה החלק המשמעותי והחשוב ביותר בתהליך ההובלה עצמו, ולכן מומלץ להקדיש לה מחשבה ולתכנן אותה מבעוד מועד. הנה מספר טיפים שימושיים שיעזרו לכם לארוז בצורה טובה ונכונה, לקראת הובלת הדירה שלכם:

הפטרו מציוד מיותר

כאמור, חשוב מאד לתכנן את האריזה מראש. לפני שאתם מתחילים בעבודה, ואפילו לפני שאתם סוגרים עם חברת הובלות, עשו קצת סדר בציוד שלכם. נסו להפטר מכמה שיותר ציוד מיותר. בגדים למשל, תופסים הרבה מאד נפח – הפטרו מכל אותם בגדים שלא לבשתם בשנה – שנתיים אחרונות, רוב הסיכויים שלעולם לא תלבשו אותם. מישהו אחר כבר יעשה בהם שימוש מועיל.

בכלל, הובלה היא הזדמנות מצויינת לתרום למעוטי יכולת – מכשירים חשמליים שהתיישנו, שמיכות ישנות שתקועות לכם עמוק בבוידעם, נעליים מהוהות, שימורים או אוכל יבש שהצטברו לכם בארונות וכבר לא תעשו בהם שימוש – הניחו אותם בצורה מסודרת ומכובדת ליד הפח, מישהו ישמח מאד לגלות אותם שם.

תכנון האריזה

אחרי שנפטרתם מכמה ק"ג טובים של ציוד המיותר, הגיע הזמן לחשוב כיצד תחלקו את הציוד בקרטונים. הדרך היעילה ביותר היא חלוקה על פי חדרי הבית, כך תוכלו לפרוק את הציוד במהירות בבית החדש.

ערכו רשימה של הציוד הקיים בכל חדר, וחשבו לכמה ארגזים תזדקקו על מנת לארוז את כולו. מומלץ לנצל פריטים כגון מגבות ושמיכות לעטיפת הציוד השביר, כגון: כוסות, צלחות, מסך מחשב, טלויזיה וכו'.

חומרי אריזה

חשוב לדאוג לחומרי אריזה איכותיים ועמידים. מומלץ לוותר על שיטוט ואיסוף קרטונים מפחי האשפה ופשוט לגשת לחנות הקרובה לציוד משרדי ולרכוש קרטונים חדשים. תוכלו למצוא שם קרטונים בגדלים שונים, מומלץ לבחור בקרטונים הגדולים ביותר (אל תדאגו, לא אתם תצטרכו להתמודד אתם). כמה שפחות קרטונים, פחות בלאגן, ויותר קל לפרוק בהמשך.

אפשרות נוספת היא ליצור קשר עם חברת ההובלות שלכם, ולבדוק אם הם מספקים חומרי אריזה ללקוחות. מרבית החברות מספקות רק חומרי אריזה, אלא גם ידאגו עבורכם לאריזה עצמה, בתשלום כמובן. הרבה פעמים תוכלו גם למצוא באתרי הובלות מחשבון הובלות שיחשב לכם עלות האריזה בין השאר…

לסיכום, השד לא כל כך נורא – הובלת דירה יכולה להיות גם קלילה ונוחה, אם רק מתכננים כמו שצריך את האריזה.