עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

אצל משפחות רבות מתעורר עם השנים הצורך לשדרג את צורת המגורים. תורך זה מתעורר בדרך כלל בהתאם להתרחבות המשפחה. זוגות צעירים רבים קונים דירות קטנות יחסית בתחילת דרכם, בהתאם לצרכים נקודתיים ובהתחשב במגבלות תקציב. אך לאחר כמה שנים, כאשר נולדים כבר שני ילדים או יותר, הדירה הקומפקטית והאינטימית הופכת לצפופה והם זקוקים לחדרים נוספים, מקומות אחסון נוספים ושטחים משותפים גדולים יותר. אז מגיע השלב בו הם מחפשים דרכים לשדרג את מקום המגורים שלהם. זוגות אלו מכונים בשפה המקצועית "משפרי דיור".
משפרי הדיור צריכים להתחיל את תהליך החיפושים אחר דירה מתאימה קודם כל בהגדרת הצרכים שלהם ובבדיקה של שוק הנדל"ן בהתאם לתקציב העומד לרשותם. חלק גדול ממשפרי הדיור הם משפחות עירוניות מאזור המרכז, שמוצאות את מבוקשם דווקא באזורים מרוחקים יותר. מחירי הנדל"ן מרקיעי השחקים בישראל גרמו ליותר ויותר אנשים בשנים האחרונות לנסות למצוא דירות באזורים שיכולים מצד אחד להעניק את השדרוג באיכות החיים ומצד שני להיות במרחק סביר מאזור המרכז, במיוחד כאשר מקום העבודה של ההורים הוא בעיר גדולה.

דירות במזכרת בתיה- שיפור דיור קרוב למרכז

אחד היישובים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות בשל תופעת משפרי הדיור הוא מזכרת בתיה. המיקום של מזכרת בתיה במרכז השפלה, קרוב לרחובות, בה יש מקומות תעסוקה רבים ולא רחוק גם מגוש דן, הפכה את המושבה הקטנה למקום מגורים אטרקטיבי עבור משפחות רבות. דירות במזכרת בתיה ניתן למצוא היום במגוון פרויקטים מסוגים שונים. מי שמחפש לשדרג את סגנון המגורים שלו יכול למצוא קוטג'ים במזכרת בתיה שבנויים בשיטה של בתים דו משפחתיים, שמציעים מפרט עשיר וחדשני לדיירים- חניות פרטיות, גינות מרווחות, שטחים ציבוריים ירוקים ועוד. כל זאת בשילוב עם כל היתרונות שמציעים המגורים במושבה איכותית כמו מזכרת בתיה- שירותי חינוך ובריאות מתקדמים, מגוון אפשרויות תעסוקה והעשרה לכל הגילאים ואיכות של חיים שקטים ושלווים.

מה צריך לקחת בחשבון כשמבקשים לשפר את הדיור

כאשר מחפשים בית חדש לשיפור הדיור, חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים מרכזיים שעולים מניתוח הצרכים המשפחתיים- האם יש צורך בהגדלת שטח הדירה, האם יש צורך בחניה ומעלית, האם יש צורך בסביבה שקטה יותר ועוד. שאלות אלו יהוו בסיס להסבר למה בעצם יש צורך בשינוי מקום המגורים. בנוסף, צריך כמובן לקחת בחשבון הגורמים הכלכליים- האם יש לנו דרך להגדיל את המשכנתא ובכך להגדיל למעשה את ההוצאה החודשית על דיור, האם יש לנו הלוואות נוספות שלקחנו, האם אנו צפויים לקבל סכום כסף משמעותי מירושה או גמול השתלמות וכו'.
ההחלטה על שדרוג המגורים היא מורכבת עבור כל משפחה ולכן יש לקבל אותה לאחר מחקר מעמיק ובזהירות רבה.