עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

ברכות! קניתם דירה חדשה ואתם עומדים להכנס אליה בכל רגע, נרגשים ושמחים על גודל המעמד והנכס שרכשתם לעצמכם. רגע לפני הכניסה, הרשו לנו להאיר את עיניכם בבדיקה חשובה מאוד שכדאי לעשות מספר פעמים לפני הכניסה לדירה- בדיקת צנרת.

בבדיקת צנרת, חברת בדק הנדסי או חברות אינסטלציה המתמחות בבדיקות צנרת, עוברות לרוב עם מכשירים תרמיים על הקיר כך שהן מסוגלות לדמות את כל מערכת האינסטלציה על מסך מבלי לקדוח או לשבור אף קיר. בבדיקות מחפשים נזילות פנימיות אפשריות וגם בודקים באופן כללי האם מבנה הצנרת תקין על כל הכרוך בו- קוטר הצינורות, אטמים, נזילות, אמצעי בידוד ועוד.

למה חשוב לעשות בדיקות צנרת עוד לפני הכניסה לדירה?

צנרת תקינה, היא לא דבר של מה בכך… זרימת מים תקינה חשובה לנו להדחת הכלים, למקלחת, להשקייה וגם לשתייה. מים שעוברים בצנרת להיכן שהם אמורים לעבור וצנרת שהיא תקינה, שומרים על מים באיכות גבוהה שניתן לשתות מהם ולהשתמש בהם ללא חשש. בנוסף, צנרת בלתי תקינה עלולה לעשות נזקים יקרים מאוד לקיר ולשאר הרכוש בבית אם במקרה חל בהם פיצוץ או דליפת מים חזקה. בדירה חדשה, שמשלמים עליה מיליוני שקלים, נזילה קטנה עלולה להפוך את הקיר לנפוח, לגרום לסדקים ולנזק מתמשך שיתכן ויהיה קשה מאוד לתיקון או יקר מאוד. בשל הסיבות הללו, מומלץ לבצע בדק בית לצנרת החדשה 3 פעמים לפחות: בעת הנחת היסודות לצנרת, בהליך הבנייה עצמו כאשר הדירה כמעט מוכנה ולבסוף כאשר הדירה מוכנה, עומדת נוצצת ומחכה רק לכם.

אלו בדיקות עושים בבדק הצנרת?

בעת בדק הצנרת, לרוב הבודק יעבור ע"ג הקיר עם מכשיר תרמי לגילוי הצנרת ולהדמיית המבנה השלם שלה. בבדיקה הזו חשוב לראות כי קוטר הצינורות מתאים, כי האטמים חזקים ואין סביבם היקוות של מים וגם בודקים האם יש נזילות סמויות או התחלה של נזילה לאורך הצנרת שתצריך הזמנת שירותי פתיחת סתימות בעתיד. בנוסף, יבדקו את כל נקודות יציאת המים בבית ובכלל זאת- מקלחת, ברזים, שירותים וגם פתחי ביוב לראות את זרימת המים בהם, את לחץ המים ולבחון את עמידתם בעומס כמויות גדול של מים שיעברו דרכם. כמובן שגם איכות המים המתקבלת מן הברזים נבדקת בקפידה ובכלל זאת נוכחות של מתכות או חלודה בהם. כמו כן, מעבר למערכת הצנרת, נבדקות גם מערכות הניקוז על כל הכרוך בכך.

עשו זאת בעצמכם- סימנים מחשידים

אין תחליף לבדק בית של איש מקצוע עם המכשור המתאים ובכלל זאת גם בדק צנרת. יחד עם זאת, יש מספר סימנים בחלוף הזמן שכדאי לשים לב אליהם. אם הסימנים הללו נוכחים, הגיע הזמן להזמין אינסטלטור לבדיקה ותיקון מעמיקים יותר. ואלו הם הסימנים:

–          כתמים של נזילה או רטיבות המופיעים על הקירות, התקרות או המרצפות. לרוב תראו שם בועיות קטנות של מים או לחילופין בעת נגיעה במשטח הוא ירגיש לכם לח ורטוב.

–          נפיחות, עובש, קילופים או התנפחויות של הקיר- הסימנים הללו יכולים להופיע גם יחדיו, ואם הם שם, סימן שיש נזילה בצנרת שנספגת לתוך המשטח. לאורך זמן, כמויות המים יגדלו והקיר/ תקרה/ רצפה פשוט יתמוטטו וחלל הבית יוצף.

–          בעיות בקירור של הבית או בחימומו- לעיתים הסימנים הנ"ל אינם ניכרים לעין אך אתם חשים שבכל פעם שאתם נכנסים לחדר, לח בו מאוד או קריר יותר מהרגיל, או כאשר אתם מפעילים מיזוג טמפ' החדר אינה משתנה.

–          חשבון מים שקפץ בבת אחת- אחד הסימנים המוקדמים שיכולים להתריע על נזילה או דליפה של מים באופן שמצריך טיפול הוא קפיצה בלתי צפויה של חשבון המים. חשבון המים שלכם נמדד פר צריכה יחידנית ואם יש נזילה בהכרח הצריכה שלכם תגדל. לכן אם ראיתם עלייה משמעותית בחשבון, ראשית כל בידקו נזילות ורק אחרי זה האם מדובר בטעות בירוקרטית…