עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

אין זה חדש כי זוגות צעירים רבים מתקשים להגיע למצב שבו הם יכולים לקנות נכס, במיוחד כאשר אין הם זוכים לתמיכה מההורים או באים עם איזשהו הון עצמי התחלתי.  ההשתעבדות למשכנתא לא הגיונית גורמת למשפחות רבות לחפור לעצמם בור כלכלי ממנו קשה מאוד לצאת. מחירי הנדל״ן בישראל עולים בכל שנה ואיתם הקושי להגיע לנחלה. גורמים רבים כמו גידול באוכלוסייה, פיחות באחוזי התמותה, צמצום קרקעות עליהן ניתן לבנות מחייבים אותנו לפעול כאן ועכשיו, אחרת עתידנו הכלכלי ועתיד ילדנו ונכדנו נמצא בסכנה. מסיבה זו וסיבות רבות אחרות, זוגות צעירים רבים הולכים על האופציה של רכישת דירה להשקעה. אז מהם היתרונות בכך ומדוע זו נחשבת לאופציה הטובה ביותר בשנים אלו?

 

  1. רכישת דירה בפריפריות עדיין אפשרית שכן מחירי הדירות יחסית נמוכים ולכן ניתן במקרים רבים לעמוד בהם. לאחר שהדירה תיבנה ניתן יהיה להשכיר אותה גם אם אין אנו מעוניינים לגור במקום זה. כך נוכל מצד אחד לאפשר לעצמנו להשכיר דירה במקום אחר בו אנו רוצים לגור או לחלופין להנות מהכנסה עתידית נוספת.
  2. דירה להשקעה תצמצם לטווח הארוך את התלות הכלכלית שלנו מהמשרה שבה אנו עובדים בימים אלו.
  3. דירה להשקעה תספק לנו תזרים מזומנים קבוע ואף תשדרג את הפנסיה שלנו בטווח הארוך.
  4. דירה להשקעה תבטיח לילדים שלנו נכס בעתיד.
  5. השקעה בדירה היא האופציה ״הבטוחה״ ביותר בהשוואה להשקעות אחרות בעלות סיכון.

 

לישראלים רבים אין מקורות הכנסה נוספים מעבר למשכורת שהם מקבלים מעבודתם וכתוצאה מכך הם לא מצליחים להתמודד עם יוקר המחייה, עם ההלוואות, עם ההוצאות הרבות שפוקדות את חשבון הבנק שלנו חודש בחודשו. רבים מאיתנו לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד את מקור ההכנסה העיקרי שלנו ולכן אם חושבים רגע לטווח הארוך, דירה להשקעה היא אכן האופציה הטובה ביותר עבור רבים מאיתנו.