עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

כל בניין או בית פרטי זקוק לתחזוקה שוטפת של הגג. תחזוקה זו כוללת איטום של הגג ובדיקה תקופתית כי המרזב תקין ויש ברזנטים המגינים עליו, כי אין דליפה המשפיעה על מצב הבידוד בבית, כי הרעפים של הגג לא נסדקו, נשברו או עפו מהגג במהלך סערת החורף האחרונה ועוד. בדיקה תקופתית זו צריכה להיעשות על יד איש מקצוע לפחות פעם בשנה. כאשר מדובר על דירות ישנות יש לקחת בחשבון כי הגג מועד לפורענות גדולה יותר מאשר בניינים חדשים וזאת משום בלאי, תשתית אשר לא תמיד עומדת בסטנדרטים המקובלים לבנייה בשנים האחרונות ועוד.

עוברים דירה- בדיקות טרם מעבר
קניתם  דירה, הזמנתם חברת הובלות אשר תוביל את כל התכולה שלכם לדירה החדשה בתאריך המיועד, ארזתם את כל החפצים, ניקיתם את הדירה החדשה וכעת אתם סבורים כי אתם מוכנים למגורים בבית החדש? עצרו. שכחתם את אחד הדברים החשובים ביותר בדיקה של גג הדירה החדשה והזמנת איש מקצוע בעל ניסיון בתחום תיקון גגות. חובה לבצע צעד זה טרם אתם נכנסים לדירה וזאת על מנת להבטיח לעצמכם שלא יהיה מצב בו תחוו דליפה מהגג אל ביתכם ופגיעה בבידוד. אם החלטתם לקנות דירה חדשה טרם העובדה כי ידעתם מראש כי הבית זקוק לגג חדש, מערכת צינורות חדשה וכן תיקונים מסוימים בשלד הדירה, חשוב מאוד שלא תזניחו את הליקויים הקיימים בגג ותזמינו מומחה בתחום אשר יתקן אותם טרם אתם נכנסים אל הדירה. קחו לתשומת לבכם כי אחת המאפיינים של גגות בתים ישנים הוא ריבוי אנטנות אשר נוטות להישבר ולגרום נזקים למעטפת הגג, בררו עם איש המקצוע האם הוא מבצע גם שירות של פינוי אנטנות קודם עבודת תיקון הגג או שמא תצטרכו להזמין חברה מקצועית שתעשה את העבודה טרם תהליך תיקון הליקויים בגג. כמו כן, ודאו כי בעל המקצוע שבחרתם הינו איש מקצוע מנוסה, אשר עובד עם כלי עבודה תקניים ובעל הביטוחים הנדרשים.

תיקון גגות- מה זה אומר?
•    גגות שטוחים- רוב הליקויים הם כתוצאה של איטום לא מקצועי או מרזב שאינו מתפקד בצורה תקינה ולכן איש המקצוע יבצע בדיקה ויחליט על שיטת האיטום הטובה ביותר.
•    גגות משופעים- כאן מדובר על גגות שבהם השלד נבנה מבטון, פלדה או עץ. הקירוי של גגות אלו הוא לרוב רעפי חרס או בטון והבעיות בגג הישן הן לעיתים רעפים שבורים, סדוקים או רעפים חסרים. כאן איש המקצוע יבחן את האיטום של הגג מתחת לרעפים, יבחר את השיטה הטובה ביותר לאיטומו של הגג ולאחר מכן יחזיר את הרעפים. בנוסף, הוא יוודא כי ארגזי הרוח תקינים ואם לא הוא ידאג להחליף אותם לארגזי הרוח המתאימים ביותר לגג שלכם.
•    מרזבים- משמשים לניקוז של המים מהגג. איש המקצוע יוודא כי המרזב שלכם אינו סתום ואם כן הוא יחלץ ממנו את כל הלכלוך. בעבר, רוב המרזבים היו עשויים מחומר נחושת אך בשל יעילותם הנמוכה קרוב לוודאי שאיש המקצוע ימליץ לכם להחליף את המרזב הקיים למרזב איכותי העשוי מאלומיניום, אבץ או פח מגולוון. חומרים אלו קלי משקל ואיש מקצוע בעל ניסיון יתקין אותם בזוויות הנכונות אשר יבטיחו לכם כי לא יתרחש מצב שבו המרזבים לא יתפקדו בצורה תקינה בתקופת החורף.

יש לציין כי בעלי מקצוע רבים שמתקנים גגות מומחים בד"כ גם בנושא הצללה ,התקנה של סככה או התקנת פרגולות במרכז.לכן במידה ואתם זקוקים לשינויים נוספים בבית או בבניין ממולץ להתייעץ איתם