עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

בעלי החיים תופסים פינה מאד חשובה בליבם של רוב הבתים והמשפחות הישראליות, וישנם כאלו שהפכו את חיית המחמד שלהם לחבר הכי יקר והקרוב אליהם ביותר, אז לא פלא אם נדע שהכלב במשפחה מסויימת הוא אחד הדברים יקרי הערך שמשתוקקים לקחת אותו איתם לאן שהולכים ולא מוותרים עליו כמלווה ובמיוחד כאשר עוברים לדירה החדשה.

ובכן, אם אתם עוברים דירה לכל איזור אשר במדינת ישראל לא צריך לדאוג לבריאותם של חיות המחמד מאחר ובכל איזור נמצאים כיום הרבה מרפאות לבעלי חיים המספקות שירותי בריאות מדרגה ראשונה לבעלי חיים אלו. אך ישנה בעיה אחת ברגע שאתם עוברים למקום אחר ושכרתם את שירותיה של אחת מחברות ההובלות צריך לדעת מראש מהם תנאי העברת בעלי החיים ומה נוהלי החברה בנוגע לזה, ישנן חברות שלא מסכימות להעביר בעלי חיים בכלל או שזה כרוך בתשלום נוסף וכו'…

ישנם כמה כללים חשובים שלפיהם צריך ללכת כאשר עוברים דירה ומביאים איתכם כלב חדש לשכונה החדשה כמו:

  • לוודא שבעל הדירה אם היא מושכרת, הבעלים מסכים להכנסת בעלי חיים לדירה, במיוחד אם הדירה מרוהטת.
  • שכונה שאין בה תנאים טובים למחייתם של בעלי חיים
  • לבדוק את האיזור שאליו אתם עוברים אם נמצאים בו מקומות המאפשרים שהייה של בעלי חיים כמו במקומות ציבוריים, חופי ים, גינות וגנים ציבוריים שכניסת בעלי חיים אליהם מותרת כי אחרת תהיה בעיה רצינית.
  • לזכור שאם אתם מעבירים חיית מחמד איתכם לאיזור, דירה או למקום חדש חשוב לוודא שכל המסמכים שלו איתכם, החיסונים והאישורים שיכולים להיות תעודה ואישור לכניסתו של בעל החיים למקום החדש כדי לא להגיע למצבים של אי נעימות והפתעות מהשכנים או אנשים אחרים בדקה התשעים.
  • בעלי חיים לא מסתגלים ישירות כאשר מעבירים אותם למקום חדש לכן הם יתחילו להתנהג בחשדנות למקום החדש מאחר שבד"כ בעלי חיים נקשרים מאד למקום שהם גרים בו כך שמעברם למקום חדש יהיה מאד קשה ומלחיץ מה שיכול לגרום להם אי שקט והתפרעות מיותרת.

בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בווטרינר המטפל בחיית המחמד שלכם ומכיר את אופייה, ומועדף מאד בימים הראשונים של המעבר לצאת עם אותה חיית מחמד למסלול קבוע באיזור כדי להרגיל אותה ולהכיר לה את המקום כדי שתוכל להתחיל להסתגל למקום. חשוב להתנהג בצורה רגועה מבלי לשדר לבעלי חיים לחץ או פחד כי זה ישירות ישפיע עליהם לרעה ובמקרה וחיית המחמד שלכם היא כלב כדאי מאד לפני המעבר לבדוק אם יש מקום לאילוף כלבים באותו איזור ובטח מקומות שבהם מוכרים מזון לכלבים ולבעלי חיים בכלל.