עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

אתם עומדים לעבור דירה והחלטתם לוותר על הובלת רכושכם על ידי מובילים מקצועיים? ובכן נקטתם בצעד גדול ואמיץ, שבעקבותיו תחסכו סכום כסף נכבד. אבל כדי שיישארו לכם חברים לאחר מהלך זה, תצטרכו להיות מאד מאורגנים ולהודות לכל מי שתמך בכם ועזר לכם להצליח להעביר את רכושכם לדירה החדשה.

משאית בתהליך העמסה

להלן כמה טיפים על מנת להפוך את התהליך קצת יותר חלק. מעבר עצמאי אינו חייב להיות צעד כואב אם מבצעים זאת נכון.
יום המעבר

שימו לב: ביום זה אתם כבר אמורים לדעת כיצד תובילו את תכולת הבית. אם אין ברשותכם רכב גדול, והדירה החדשה לא רחוקה השכרת רכב מסחרי יכולה להיות פתרון טוב. באמצעות רכב זה תוכלו להעביר את תכולת הבית בכמה סבבים. אם הדירה החדשה רחוקה ממקומכם הנוכחי, עדיף להזמין משאית שתבצע את העברת תכולת הבית.
שלב ההתארגנות
מומלץ מאד לנקות את הדירה שאתם מפנים. התחילו לפחות חודש מראש ונקו ביסודיות חדר אחר חדר. בזמן הניקיון התחילו גם במיון החפצים בכל חדר. אל תהססו להשליך (או למכור ולתרום) כל חפץ שאינכם זקוקים לו או כל דבר שלא השתמשתם בו בששת החודשים האחרונים. בשלב זה מומלץ להתחיל לחסל מוצרי מזון וחומרי ניקוי. ככל שיהיו בבית הישן פחות חפצים, כך גם יהיו לכם פחות חפצים להעביר לבית החדש.

התחילו לאסוף חומרי אריזה. אל תשליכו עיתונים ישנים, אספו יריעות ניילון עם בועות (פצפצים), נייר רך וקופסאות קרטון. כאשר אתם הולכים לחנות המכולת או לסופר, בקשו קופסאות קרטון או כל חומר אריזה אחר שהם יכולים לוותר עליו.
הכינו עצמכם לשלב האריזה
אם אתם מבצעים אריזת דירות בעצמכם, התחילו לפחות שבוע מראש. כך יוותר לכם שפע של זמן. התחילו לארוז פריטים בהם לא תשתמשו עד למעבר הדירה. ארזו את הדברים בצורה הכי מסודרת שאתם יכולים. ארזו בזהירות פריטים שבירים. עטפו אותם כך שבין פריטי הזכוכית יונח חומר אריזה רך כמו נייר עיתון. לפני האריזה, מומלץ לנגב את הפריטים במטלית לחה על מנת להסיר מהם את האבק.

לפני שאתם אורזים את כלי המטבח, נקו את כל המכשירים והכלים. בימים האחרונים לפני העזיבה השתמשו בכלים חד פעמיים כך שלא תידרשו לארוז כלים ברגע האחרון. ארזו את המנורות יחד עם הכבלים החשמליים שלהם, והקפידו לקשור יחד פריטים בודדים. אל תבזבזו מקום, מלאו את פחי האשפה ואת המזוודות בבגדים או בפריטים בלתי שבירים. על מנת להקל את הפירוק, סמנו את תכולתו של כל קרטון בשני צדדיו בחלק העליון ובצד.

כשמגיע יום המעבר, גייסו לעזרתכם, מבעוד מועד, חברים שיסייעו להעמיס ולפרוק את תכולת הבית. אל תשכחו את אספקת המזון והשתייה וגם הביעו הכרת תודה בכתב. אם השתמשתם ברכב שכור, בוודאי תסכימו כי השכרת רכב מסחרי לצורך העברת הבית הייתה אולי קצת מיגעת, אבל יותר זולה.