עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

מעניין מהי עלות החיים היומים במרכז ובמיוחד באיזור של תל אביב!. עלויות והוצאות דיור, קניות, לימודים, לאכול בחוץ ולבלות בסופי השבוע עד הנסיעה באוטובוס, המונית, הרכב הפרטי או הרכבת?

כאן תוכלו למצוא מידע אודות עלויות החיים במרכז, כדי לקחת אותם בחשבון והם :

  • דמי שכירות או קנייה– עקב העלויות במחירי הנדל"ן והדירות, המחיר ושכר הדירות זינק בשנים האחרונות בצורה משמעותית במיוחד באיזור המרכז שנחשב לאיזור היקר ביותר בתחום הנדל"ן, כך שאחוז ההוצאות החודשי והגדול ביותר של תקציב המשפחה הינו תשלום החזר משכנתא או תשלום דמי שכירות חודשיים.

כיום, קיימים הרבה פרוייקטים של נדל"ן ובניית דירות באיזור המרכז בערים שונות כמו תל אביב, נתניה, רמת גן,ולאחרונה בניית דירות חדשות בפתח תקוה אשר המחירים משתנים לפי איזור המגורים ובמיוחד לפי איכות המקום מבחינת תחבורה, מרכזים מסחריים, תעסוקה ועוד… קשה למצוא דירה טובה יחסית ובאיזור טוב שדמי השכירות תעלה פחות מ 3500 ש"ח , למרות שבאיזורים אחרים במחיר כזה אפשר למצוא דירה גדולה מאד יחסית לזו של איזור המרכז ובמוקם מצויין.
טיפ! לפני המעבר למרכז חשוב לבדוק את האיזור טוב מאד, להכיר אותו ואת מקום המגורים, לבדוק מחירי שכירות או קנייה באיזור בו נמצאת הדירה ולנסות להתמקח על המחיר.

  • הלימודים- לילדים מי שיש לו ילדים מכיר מה זה הוצאות לבתי הספר ובמיוחד אם הוא בית ספר פרטי ולא מאלו ששייכים למשרד החינוך. נקודה זו היא מאד חשובה בחיי ההורים שרוצים לעבור לאיזור המרכז כך שזהו איזור ענקי מאוכלס מאד וישנם הרבה בתי ספר ממשלתיים וברמות שונות אך ישנם בתי ספר פרטיים שעולים המון כסף. בתי ספר ממשלתיים נחשבים לגדולים, עמוסים ובמיוחד כוללים תלמידים מכל המעמדים, מי שאינו מהאיזור ולא מכיר בית ספר טוב לילדיו הוא חייב לחפש בית ספר פרטי עם משמעת וחינוך מדרגה ראשונה , מה שיעלה לו בטח בוכטה של כסף.

למבוגרים- שכר לימוד באוניברסיטה  במכללות או במוסדות חינוך אחרים, והתנאים שמקבלים תלמידים המתגוררים באיזור המרכז אינם שווים לאלו שמקבלים אותם הסטודנטים מהצפון ובמיוחד מאיזורי הפרפריה, הם לא מקבלים הטבות וכל מיני הנחות ומלגות לתמיכה בהם ולנסות לעודד אותם ללמוד מאחר והם נמצאים באיזור הכי פופולרי בתחום התעשיה ורוב מוסדות הלימוד קרובים אליהם. מדינת ישראל תומכת בסטודנטים הישראליים ולא חשוב מאיזה איזור הוא נמצא ישנן הרב מלגות שיכולות לסייע כלכלית לסטודנט אם יעמוד בקריטריונים שלהן, אך עם זאת עדיין לאיזור הצפון יש הטבות רבות ויותר מאלו של אנשי המרכז. בכל מקרה בין אם בחרתם ללמוד תואר ראשון או שני ובין אם לימודי ערב או לימודי בוקר, שווה לברר לגבי מלגות שונות שעשויות להקל עליכם בתשלום שכר הלימוד.

  • תחבורה ונסיעות – קשה להסתובב בערי המרכז המאוכלסות מאד באמצעות רכב פרטי בגלל פקקי התנועה הפופולריים בכבישי האיזור מה שגורם לאנשים לנסוע בתחבורה הציבורית שיש לה מסלולי נסיעה מהירים ומיוחדים ככה שקל יותר לנסוע באוטובוס או מונית ואפילו ברכבת מאשר לנסוע באוטו הפרטי, אבל כל זה יוסיף להוצאות עוד ועוד הוצאות …

ואם תחשוב לנסוע ברכב שלך בימינו עם התייקרות מחירי הדלק אז יהיה נזק כלכלי רציני.

  • לאכול בחוץ – ישנם מלא מקומות אוכל ומזון מהדוכנים הקטנים שמוכרים חומוס ושווארמה או פלאפל ונקניקיה בלחמניה ועד למסעדות היוקרה והבוטיק המיוחדות, לפי התקציב אפשר לקנות מה שבא לך אך רמת החיים באיזור המרכז היא מאד גבוהה ואם להשוות בין מחיר הסעודה  במסעדה יוקרתית בתל אביב לסעודה בנהריה או עכו קיים הבדל משמעותי במחירים.
  • קניות שבועיות – באיזור המרכז תוכלו למצוא רשתות שיווק ומרכזים מסחריים גדולים, וקשה מאד למצוא  חנויות קטנות כאלו שממלאות את איזור הצפון והפריפריות, דבר שעשוי להעלות במחירים של המזון והמוצרים האחרים באחוזים גבוהים.