עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

דירה שכורה יכולה לעורר בעיות רבות בעיקר אם מדובר בדירה ישנה. עם זאת נזילה יכולה לקרות בכל דירה, אפילו דירה חדה, וצריך לדעת כיצד להתמודד איתה.  במאמר הבא לא נדבר על ההתמודדות עם הנזילה במובן התפעולי אלא דווקא על מי צריך לשלם, במה זה תלוי ומה עושים אם זה לא קורה.

מי צריך לטפל בנזילה בדירה שכורה?

כאשר יש נזילה בדירה שכורה, המשכיר הוא זה שצריך לטפל בה. זה אומר שהוא זה שצריך לשלם למרות ובמקרים מסוימים השוכר הוא זה שישלם בפועל אך המשכיר יחזיר לו כסף לאחר מכן. חשוב לזכור כי זה היתרון הגדול של השכרת דירה, בסופו של דבר לא משנה כמה תיקונים הדירה תצטרך, מי שמטפל ומשלם על כך הוא המשכיר. זה הנכס של המשכיר והשוכר רק שוכר אותה ולכן אין שום סיבה שישלם על בעיה נפוצה שקורת בגלל בלאי הזמן כמו נזילה. בין אם מדובר בנזילה קטנה או גדולה, נזילה שהתגלתה במקרה או נזילה שנבדקה על ידי מומחה לאיתור נזילות, המשכיר חייב לשלם עליה.

האם זה משנה מדוע קרתה הנזילה?

אין ספק כי רוב הנזילות קורות בגלל נזקי הזמן הרי אף צינור לא נשאר תקין לחלוטין ובסופו של דבר יש צורך לטפל בה כמה שיותר מהר, כי הנזק שהמים יכולים לגרום יהיה גדול מאוד. עם זאת חשוב גם לזכור כי לעתים הגורם לנזילה לא יהיה שגרתי ואז יכול להיות שגם התיקון יהיה יקר יותר. בכל מקרה אם השוכר הוא זה שגרם לנזילה יש סיכוי שהוא גם זה שיהיה צריך לשאת בהוצאות. במצב כזה, אפילו אם התיקון יהיה סביר עם מחיר בטווח ההגיוני ואפילו מהיר במיוחד, המשכיר יכול להתערב בנושא ולדרוש מהשוכר שישלם כיוון שהוא זה שגרם לה, אך לשם כך יש צורך בהוכחות ברורות, ואותן לא יהיה ניתן להמציא בקלות.

מה לגבי שאר הנזק שנוצר מהנזילה?

חשוב לזכור כי לעתים הנזילה עצמה תהיה קלה מאוד והתיקון שלה יהיה פשוט, אך הנזק שהמים גרמו הוא יהיה המכשול הרציני. במצב כזה חשוב לזכור כי המשכיר הוא זה שצריך בכל מקרה לשאת בכל העלויות אלא אם הדיווח על הנזילה התבצע בשלב מאוחר יותר. יכול להיות שהייתה נזילה כבר זמן רב ומשום מה השוכר לא טרח לעדכן אותו. במצב כזה המשכיר חייב לתקן את הנזילה אך השוכר יכול להיות זה שיישא בהוצאות של אותו נזק שנגרם. ההיגיון הוא שהדיווח על הנזילה צריך להתבצע באופן מיידי וכל נזק שנגרם אחרי שהבעיה גולתה יהיה באשמת השוכר. עם זאת גם את זה קשה מאוד להוכיח.

מה קורה אם המשכיר לא רוצה לשלם?

אם משכיר הדירה, קרי בעל הנכס, לא רוצה לשלם על הנזק, מי שצריך לשלם באופן מידיי הוא כמובן השוכר. השוכר הוא זה שנמצא בדירה ולכן הוא לא יכול לסבול נזילה והוא גם חייב להיות זה שמזמין את האינסטלטור או את מאתר הנזילות. עם זאת חשוב לדעת כי שוכר הדירה יכול לתבוע את משכיר הדירה למרות שבפועל זה לא באמת יקרה. מספיק שהשוכר יפנה לעורך דין וזה ישלח לו מכתב התראה והוא יצטרך לשלם לו את העלויות כי הוא יודע שכאשר הוא לא משלם לו את מה שהוא חייב לשלם, הוא יכול להסתכן בעלויות גבוהות יותר. בכל מקרה צריך לזכור כי מצב זה הרבה יותר נדיר משנדמה. לרוב משכיר הדירה ישלם מיד את הסכום ואף יזמין בעצמו את האינסטלטור שיתקן את הבעיה.