עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

המעבר לדירה חדשה הוא תהליך קשה מאד לכל אחד כתוצאה מהמעבר למקום אחר, בית חדש, סידורים רבים, אווירה שונה, חברים אחרים וכו'.. אז מה עם הילדים במידה ויש? ואיך הם יסתדרו עם כל זה אחרי שפתאום מצאו את עצמם במקום חדש עם אנשים ושכנים שלא מכירים, איזור חדש ועוד.? הדבר יכול להיות בשבילם אתגר עצום שקשה להסתגל איתו במהירות. לכן חייבים לחשוב ולמצוא דרכים איך לגרום להם להתגבר במהירות ולהשתלב בעולם החדש ע"י הדרכת הורים בכך שינסו לסייע להם לחקור את העולם החדש ולהתמודד עם זה בלי בעיות.

הסתגלות היא בעיה של מבוגרים וגם ילדים אך ההבדל הוא איך להתמודד איתה, לרוב מבוגרים יודעים ישירות לפתור את הבעיה הזו אך הילדים מפתחים תגובות והתנהגויות שונות כדי להביע את חוסר ההסתגלות שלהם כמו כעס, לא להקשיב, לשבת לבד, וכו'… אחת מבעיות ההסתגלות הכי קשות היא איך לבנות מערכת יחסים של חברים וידידים במקום החדש, עם מי לשחק, איפה לשחק, האם ילד זה הוא טוב, הוא רע איך להתנהג ואת מי לבחור כדי לשחק איתו וכו'…

למעשה, מציאת חברים חדשים עשויה להיות הרבה יותר קלה בעולם של ילדים מאשר למבוגרים, אשר אחת הדרכים היעילות ביותר שניתן לנקוט כדי לעזור לילדים להכיר חברים חדשים וטובים היא לנסות לחפש ולרשום אותם לחוגים ופעילויות שבד"כ נמצאים בביה"ס, במתנ"ס או באחד ממרכזי החינוך הנמצאים באותו איזור. שילובם של הילדים עם בני גילם במועדוני ספורט או כל מועדון אחר שיש להם פעילויות שונות יכול לאפשר להם לבלות הרבה זמן עם בני גילם, להכיר ילדים אחרים ולחלוק איתם תחומים משותפים שמעניינים אותם.

כיום, ברוב בתי הספר במדינת ישראל ישנה תוכנית של פעילויות ותוכניות חינוכיות של אחרי יום הלימודים כך שאפשר לשאול באותו בי"ס שבו הילדים ילמדו איזו תוכניות יש ואם אפשר לרשום את הילדים שלכם לאותן פעילויות על מנת לשלב אותם בחברה חדשה, מסגרת, חברים ואווירה חדשה כדי לא להרגיש זר יותר.

השילוב של ילדיכם בתוכניות אלו יכול להניב תוצאות מיידיות ומועילות יותר אשר אחת התוצאות היא הנוחיות שירגיש הילד במסגרת ביה"ס ולבנות מערכת יחסים עם חברים במהירות מירבית ובקלות מאחר שהם בני גילו ומשתלבים באותם תחומים שהוא אוהב ומעדיף, כך שיש שפה משותפת ביניהם. אפילו אם המעבר היה לאיזור שהמנטליות והתרבות של האנשים שונה ממה שהייתם רגילים חשוב שהילדים ילמדו להשתלב בכל מקום ולהיות עם אנשים שונים מאשר היו רגילים כך תהיה להם אינטלגנציה גבוהה וזה יעשיר את מכיריהם, מה שיכול לתרום להם לזהות ולהחליט מה טוב בשבילם בעתיד.

לפני שעוברים דירה חשוב להכין את ילדיכם למעבר החדש, להסביר להם שהם יצטרכו להיפרד מחבריהם, מהחדר שלהם ומהמקום שהם מחוברים אליו אך לגרום להם לצפות לדברים יותר חשובים, למשל חברים חדשים, בי"ס יותר טוב, חדר מהמם ומיוחד כמו שהיה לפחות אם אותה מיטה, אותם ארונות ושולחנות מחשב. צריך במיוחד לנסות למשוך אותו עם היתרונות שיש לאותו איזור ולשתף אותם בסיבות המצדיקות לאותו מעבר כדי שיבינו מה הסיבה למעבר.

שיהיה בהצלחה!