עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

מעבר דירה הוא אירוע שעלול להיות נקודה טראומטית עבור הילד, ההתנתקות מהחברים, מהסביבה המוכרת ומבית הילדות שבו גדל, הורים רבים מתקשים ונאבקים במחשבות כיצד להקל על הילד ואיך לגרום לו את המעבר בצורה קלה יותר.

ישנה דעה כי הטלת משימות על הילד בזמן המעבר ונתינת הרגשת שייכות וחלק בהחלטות ובמטלות הקיימות בהליך העברת הדירה יסייעו לילדים עם הקושי הנפשי שבמעבר ויהפכו את התהליך למעיין הרפתקה, האם זה באמת נכון והאם זה מומלץ? כל המידע מיד לפניכם.

האם לשתף את הילד במעבר או לתת לו את הספייס שלו להתאקלם למציאות החדשה?


ובכן התשובה לשאלה זו איננה כן או לא, שחור או לבן… הכל תלוי בנסיבות, מי הוא הילד שלכם, כמה הוא פגיע, כמה זה באמת משפיע עליו… לאן הוא עתיד לעבור ועוד…

אז אחרי שהבהרנו כי אין תשובה חד משמעית וכל ילד והדרך פעולה שלו עדיין יש דרך באמצע, בין הילד שלקח את המעבר הכי קשה לבין ילד שקצת מבואס אבל לא יותר מזה…
הדרך הזו תשלב בעדינות רבה בין עזרה במעבר, לבין הצורך של הילד להראות ולהשמיע את התנגדותו, בין קבלת החלטות ותרומה למאמצי המשפחה לבין ישיבה בצד כאות מחאה הפגנתית. פשוט מאד צעדו עם הילד בצעדי ריקוד, בקשו ממנו יפה לעזור בלי לחץ, תגמלו אותו אולי וכשהוא פתאום מתהפך תנו לו את הזמן לבד בצד, נסו אחרי זמן מה לפתות אותו לשוב עם איזה פינוק חדש ושוב הרפו ואל תלחצו.

חשוב מאד לציין ולאמור כי אם הילד מציג התנגדות, חרדה וסימני דיכאון מומלץ לקחת אותו לפגישת ייעוץ אצל פסיכולוג מומחה, אולי להתייעץ עם יועצת בית הספר… תמיד עדיף לעשות צעד אחד יותר מאשר להצטער שלא עשינו אחד כזה לאחר מעשה.