עוברים דירה

הובלות, מובילים וסידורים שבינהם

אם אתם רוצים להיות בטוחים שהבית שלכם בטוח וכשיר לקראת הכניסה שלכם אתם חייבים לבדוק גם את צנרת הביוב. צנרת הביוב היא אחת התשתיות החשובות ביותר שיש ולא רק בגלל הפעולה שהיא עושה אלא בגלל התקלות שיכולות לצוץ בה. זה הזמן להבין מדוע חשוב לבדוק אותה, מי יכול לבדוק אותה וכמובן כיצד זה מתבצע בפועל ומה ההשלכות של בדיקה זו בעתיד.

מדוע חשוב לבדוק את צנרת הביוב?

חשוב מאוד לבדוק את כל התשתיות בבית ולא רק את צנרת הביוב. את מערכת החשמל יש לבדוק ביסודיות כדי לוודא שהבית שלכם יהיה בטוח, יש צורך לבדוק את מערכת האינסטלציה כדי להבין שהמים יזרמו בלי נזילות או סתימות שיכולות לעצור את שגרת חייכם, יש לבדוק את המרחב המוגן, יש לבדוק את שטח הבית וההתאמה בין הרצוי למצוי וכן הלאה. כמו כן יש צורך לבדוק גם את מערכת הביוב כיוון שזו יכולה לעשות בעיות רבות בהמשך, בעיקר בגלל החשש מסתימות שיכולות לקרות לכל צנרת כולל צנרות חדשות. לכן חשוב לבדוק את הבית גם בכניסה לבית שזה עתה נבנה וגם בית שנקנה יד שנייה מדייר שכבר גר בו תקופה.

איכות החיים שלכם יכולה להיפגע בהמשך

אם לא תבדקו את צנרת הביוב יכול להיות שהמשך החיים שלכם לפתע תהיה בעיה בביוב שתפגע מאוד באיכות החיים שלכם, וממש לא ישנה לכם שהיא יכולה להיפתר תוך יום או אפילו כמה שעות. גם ממש לא ישנה לכם שמישהו אחר יישא בעלויות כי אף אחד לא יחזיר לכם את היום שנהרס בגלל הריחות הרעים שעלו מהביוב ואולי אפילו המים עם הצואה שעלתה מהאסלה שלכם. בעיות כאלו יכולות לקרות כל הזמן ולכן לא כדאי שתיתפסו לא מוכנים. אם כבר אתם נכנסים לבית חדש והשלמתם את כל תהליך הרכישה היקר ואת מעבר הדירה המייגע, כדאי להשקיע עוד מעט כדי להיכנס על בטוח.

אם לא תבדקו לא יהיו לכם הוכחות לאשמה

עוד נקודה חשובה במיוחד היא הנקודה הכספית. בסופו של דבר אם תהיה בעיה כלשהי בצנרת הביוב בלי שביצעתם בדיקה לצנרת לפני שנכנסתם אתם אלו שתצטרכו לשאת בעלויות. מצב כזה יכול להרתיח אתכם עוד יותר, תארו לכם כיצד זה מרגיש להיכנס לבית חדש כאשר הדייר הקודם או הקבלן מבטיחים לכם שכל החלקים והמערכות בו תקינים, ואתם מגלים אחרי חודש או חודשיים שיש סתימות שעל תיקונם אתם גם חייבים לשדלם מכסכם. לא יעזור לכם לתבוע בבית משפט ובטח לא לבוא בתלונות לדייר הקודם או לקבלן כי אם לא ביצעתם בדק בית מעמיק בנושא שכולל צילום קווי ביוב, אין לכם שום הוכחה בפועל.

מי יכול לבדוק את צנרת הביוב ביסודיות?

כדי לבדוק את צנרת הביוב יש צורך להיעזר באינסטלטורים מנוסים. יש אינסטלטורים שיכולים לבדוק את מערכת הביוב באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם כאשר כיום צילום צנרת ביוב מתבצע על ידי מצלמות תרמיות, מצלמות סיב אופטי, מצלמות צינור ולעתים אפילו מצלמות רובוטיות מתקדמות. ציוד הצילום הזה מגוון ומתאים לכל סוגי הצינורות וכל סוגי המערכות, וכך ניתן להוריד משמעותית את משך זמן הבדיקה ולהעלות באופן ניכר את הדיוק שלה. בדיקה זו חייבת להיות יסודית ואמינה ולכן אתם חייבים לבחור בצוות בדיקה שיש עליו המלצות רבות. במידה ויהיו בעיות אתם צריכים לפנות לבעלי הדירה שמוכר לכם את הנכס ולדבר איתו על התיקון, או לתקן בעצמכם ולא להיות מופתעים בהמשך.